#CIFcurataRomania: Mocanita de la Viseu de Sus

poarta traditionala din Maramures

Imi doream de foarte mult timp sa ajung in Maramures si sa ma plimb cu Mocanita, ultimul tren forestier cu aburi din lume, asa ca atunci cand am auzit de campania celor de la CIF, m-am inscris cu mare entuziasm.

cif curata romania mocanita

Nu ma asteptam sa castig, iar bucuria ca am castigat a fost cu atat mai mare pentru ca am putut sa merg impreuna cu prietena mea Gaby, o fana a calatoriilor in Romania.

CIF curata Romania vagoane Mocanita

Am plecat spre Viseu de Sus, vineri de dimineata, impreuna cu Maria de la Unilever, Miki si Dan de la agentia Mullen Lowe care s-a ocupat de implementarea campaniei, Ana si Maia – cele doua castigatoare de la Iasi.

Gasthau Sighisoara

Pentru ca distanta de aproape 600 de km sa fie mai usor de parcurs, am facut o oprire in Sighisoara pentru a manca la Gasthaus, un han care ofera si cazare si are o curte interioara acoperita, foarte frumoasa.

Valea Vaserului plimbare cu mocanita

Drumul pana la Viseu de Sus, chiar daca este cu serpentine si cu mici portiuni de drum cu gropi, este foarte frumos. Dupa ce ne-am cazat la Hotel Montana, am iesit sa ne plimbam putin prin centrul orasului unde se afla primaria orasului construita in stil baroc, biserica ortodoxa Sf.Nicolae, biserica romano-catolica Sf.Ana.

 

La masa de seara am mers la pensiunea La Cassa, unde au o mancare extraordinar de buna, portii uriase si prajituri delicioase care te ademenesc sa le devorezi pe toate. Ne-am intalnit si cu cei doi castigatori de la Timisoara, ne-am imprietenit si am devenit o gasca de oameni faini care s-au distrat curatand Mocanita, au calatorit impreuna si s-au bucurat de frumusetea locurilor vizitate.

traseu mocanita valea vaserului

 

Sambata chiar daca ne-am trezit de la ora 8.00, eram cu totii nerabdatori sa incepem calatoria cu Mocanita. Ni s-a alaturat si Lucian Mandruta, ambasadorul acesti campanii, si am avut surpriza sa cunosc un om deosebit, care a muncit cot la cot cu noi si nu s-a oprit pana cand nu a curatat perfect, plafonul care era innegrit de la fumul facut de sobele ce incalzesc vagoanele.

popas pe Valea Vaseruluiplimbare mocanita Valea Vaserului

Plimbarea cu Mocanita a durat 2h, dar fiind implicata in activitatea de curatenie nici nu stiu cand au trecut. Cand am ajuns in poiana Paltin am facut o pauza de 1h30 unde am mancat si ne-am facut poze.

 

mocanita pe Valea Vaserului

La intoarcere spre Viseu de Sus ne-am bucurat de Valea Vaserului, am respirat aer curat de munte si cred ca fiecare si-a facut planuri sa mai revina in aceasta zona de vis.

In aceasta campanie am cunoscut oameni minunati, am vizitat locuri deosebite si atunci cand voi revizita Mocanita impreuna cu prietenii mei, ma pot mandri ca am participat la curatarea ei.


Intiativa celor de la CIF este de admirat si aceasta campanie sper sa continue si in anii urmatori, sa se extinda in mai multe localtitati si sa cuprinda cat mai multe obiective turistice, pentru ca avem locuri de o frumusete unica care trebuie in primul rand protejate si conservate, astfel incat sa se bucure cat mai multa lume de ele.

 

Lasă un răspuns

